Algemene voorwaarden

1. Algemeen

  • 1.1. Deze algemene voorwaarden van Ottho CommV gevestigd te Eduard Arsenstraat 41, BE-2640 Mortsel, met ondernemingsnummer 0798.114.317, (hierna: Voorwaarden), zijn van toepassing op alle aanbiedingen, voorstellen, offertes, werken, prestaties en overeenkomsten tussen Ottho CommV en de opdrachtgever (hierna: Klant), in eigen naam of voor rekening van een derde, tenzij anders overeengekomen. Deze Voorwaarden zijn van toepassing zowel in een B2B context (hierna: Klant-ondernemer) als een B2C context (hierna: Klant-consument).

  • 1.2. Deze Voorwaarden betreffen de volledige overeenkomst tussen Ottho CommV en de Klant en hebben betrekking op alle toevertrouwde opdrachten/diensten. Door het accepteren van een offerte of het plaatsen van een reservatie of bestelling, aanvaardt de Klant deze Voorwaarden, met uitsluiting van de eigen algemene voorwaarden.

  • 1.3. Afwijkingen van deze Voorwaarden zijn enkel mogelijk met uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Ottho CommV. In dat geval blijven de andere bepalingen van deze Voorwaarden onverkort gelden. De Klant kan geen rechten ontlenen aan toegestane afwijkingen voor toekomstige of andere opdrachten of overeenkomsten.

  • 1.4. Mochten één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden ongeldig, onwettig of ontoepasbaar verklaard worden, dan zal dit de geldigheid, de wettigheid of de tegenstelbaarheid van de andere bepalingen niet aantasten of verminderen. In plaats van het ontoepasbare deel geldt als overeengekomen hetgeen op wettelijk toelaatbare wijze het dichtst komt bij hetgeen partijen overeengekomen zouden zijn, indien zij de onwettigheid gekend zouden hebben.

2. Eenzijdige wijziging

  • 2.1. Ottho CommV kan deze Voorwaarden en informatie op elk ogenblik en zonder voorafgaande kennisgeving wijzigen, voor zover wettelijk toegestaan. De versie van de Voorwaarden die in voege was op het moment van bestelling of aanvaarding van een offerte blijft voor de hieruit voortvloeiende opdracht van toepassing.

3. Totstandkoming overeenkomst

  • 3.1. Tenzij schriftelijk anders vermeld, zijn door Ottho CommV opgemaakte offertes geldig gedurende 30 dagen na de datum van opstellen. Na deze termijn vervalt de offerte automatisch. Vroegere offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

  • 3.2. De overeenkomst tussen Ottho CommV en de Klant komt tot stand door de aanvaarding van de offerte of het aanbod, of het plaatsen van een reservatie door de Klant gedurende de geldigheidstermijn.

  • 3.3. Zolang de offerte niet aanvaard is, behoudt Ottho CommV het recht op elk moment fouten in deze offerte recht te zetten of de offerte in te trekken. Ottho CommV is enkel gebonden door een aanvaarde offerte. Ottho CommV kan niet gehouden worden aan een offerte waarvan de Klant redelijkerwijs kan begrijpen dat deze een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

  • 3.4. Offertes zijn strikt persoonlijk en kunnen niet zonder toestemming van Ottho CommV aan derden ten inzage verstrekt worden, noch kunnen derden zich op de inhoud beroepen.

  • 3.5. De vermelding van een merk of model van voertuig op de website van Ottho CommV en in de offerte is geen garantie voor de beschikbaarheid van dit merk of model op de gewenste datum of het gewenste uur. Indien het gevraagde merk of model niet beschikbaar is voor de vooropgestelde datum, zal Ottho CommV een voorstel doen voor een alternatief.

  • 3.6. Voor internationale busreizen geldt dat Ottho CommV tot 4 weken voor gepland vertrek kan beslissen om de reis niet te laten doorgaan indien er onvoldoende inschrijvingen zijn.

4. Prijzen en prijsherzieningen

  • 4.1. Prijzen zijn steeds uitgedrukt in euro. Ten aanzien van Klant-ondernemers zijn prijzen exclusief BTW en ten aanzien van Klant-consumenten inclusief BTW, tenzij anders vermeld. Andere taksen en belastingen dan BTW zijn niet opgenomen in de prijs. Verhogingen van belastingen en BTW tarieven na de sluiting van de overeenkomst kunnen doorgerekend worden aan de Klant. De prijs van internationale reizen kan wijzigen ten gevolge veranderende wisselkoersen.

  • 4.2. Zolang de offerte niet is aanvaard, reserveert Ottho CommV zich het recht de prijs te herzien. Prijzen vermeld op de website, in prijslijsten of in andere media zijn louter indicatief en binden Ottho CommV niet, voor zover wettelijk toegestaan.

5. Plichten van de Klant

  • 5.1. De Klant verbindt zich ertoe tijdig alle informatie ter beschikking te stellen die nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst, zoals, maar niet beperkt tot: de vertreken aankomstlocatie(s) van het vervoer, eventuele bijzondere wensen en de aard van het vervoer. Ottho CommV is niet aansprakelijk voor schade of vertragingen en gebreken in de uitvoering veroorzaakt door het ontbreken van deze informatie.

  • 5.2. Indien de vervoersdiensten uitgevoerd worden met het eigen voertuig van de Klant, staat de Klant in voor het vereiste onderhoud, brandstof, de noodzakelijke documenten en verzekeringen en het functioneren van het voertuig. Ottho CommV is niet aansprakelijk voor schade of vertragingen en gebreken in de uitvoering van de diensten veroorzaakt door een gebrekkig onderhoud, gebrek aan brandstof, gebrekkig functioneren of ontbreken van de vereiste documentatie en verzekeringen van het voertuig. De Klant garandeert dat het eigen voertuig tijdens de gehele uitvoering van de dienst gedekt zal zijn door een ‘full omnium’ verzekering en dat zijn verzekeraar –indien wettelijk of contractueel vereist – op voorhand op de hoogte werd gebracht van de vervoersdienst.

  • 5.3. De Klant staat in voor het gedrag van alle passagiers en is aansprakelijk voor alle schade die voortkomt uit onveilig of onzorgvuldig gedrag gesteld door passagiers. De Klant staat er onder meer voor in dat alle passagiers zich onthouden van diefstal, roken of het bevuilingen van de voertuigen van Ottho CommV. Indien ten gevolge van de daden of gebreken van passagiers een dieptereiniging vereist is, zal de volledige kostprijs hiervan aan de Klant aangerekend worden.

  • 5.4. De Klant stelt ten laatste 24 uur voor de uitvoering van de overeenkomst Ottho CommV schriftelijk in kennis van enige waardevolle goederen (met name: goederen met een waarde die op het moment van uitvoering van de overeenkomst een bedrag van 1500 euro overstijgen) die vervoerd zullen worden. Ottho CommV is niet aansprakelijk voor de beschadiging of het verlies van niet tijdig vermelde zaken.

  • 5.5. Klachten in verband met reizen dienen door de reiziger, op een bewijskrachtige manier, onverwijld aan Ottho CommV gecommuniceerd te worden. Klachten die niet ter plaatse geregeld kunnen worden, moeten bij thuiskomst binnen de 24 uur schriftelijk aan Ottho CommV gemeld worden.

6. Uitvoering van diensten

  • 6.1. Ottho CommV verbindt zich ertoe alle redelijke maatregelen te nemen om de tijdige aankomst van de passagier en/of goederen te verzekeren. Ottho CommV kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het laattijdig aankomen op het adres van vertrek en/of bestemming door files, ongeval, slechte weersomstandigheden, pech of door foutieve informatie verstrekt door luchthavens, luchtvaartmaatschappijen, stations of vervoersmaatschappijen.

  • 6.2. Ottho CommV houdt zich het recht toe voorafgaand aan of tijdens de uitvoering van de overeenkomst personen toegang tot haar voertuigen te ontzeggen om redenen van: dronkenschap of invloed van andere verdovende middelen, agressief gedrag, gebrekkige hygiëne of vuile kleding, gebrekkige zeden. Wanneer dergelijke problemen zich in het verleden gesteld hebben, kan Ottho CommV eveneens de toegang weigeren.

7. Betalingsmodaliteiten

  • 7.1. De betalingen worden uitgevoerd door middel van elektronische betaling op het rekeningnummer BE86 7512 1230 4950 van Ottho CommV. De Klant-ondernemer dient de betaling uit te voeren volgens de instructies opgenomen in de factuur. Ottho CommV kan bepalen dat de betaling van de Klant-ondernemer gedeeltelijk of volledig voorafgaand aan de uitvoering van de diensten moet gebeuren.

  • 7.2. Bij niet-betaling van de factuur door de Klant, houdt Ottho CommV zich het recht voor de uitvoering van de diensten op te schorten. In dit geval is de Klant ertoe gehouden alle kosten reeds gemaakt voor de uitvoering van de diensten te vergoeden en de Klant-ondernemer is een boete verschuldigd gelijk aan 35% van de hoofdsom, incl. btw. De niet-betalende Klant-consument is een boete verschuldigd gelijk aan 10% van de hoofdsom, incl. btw.

  • 7.3. Bij niet-betaling door de Klant-consument op de vervaldag is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een interest verschuldigd aan 1,50% op het totaalbedrag van de factuur op jaarbasis. Bij niet-betaling door de Klant-ondernemer op de vervaldag is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een intrest verschuldigd aan 1% per maand.

  • 7.4. Ten einde geldig te zijn, moet elke klacht aangaande betalingen en facturen geschieden bij aangetekend schrijven aan de zetel van Ottho CommV binnen zeven kalenderdagen vanaf de datum van verzending van de factuur. De factuurdatum wordt vermoed de datum van verzending van factuur te zijn.

8. Overmacht

  • 8.1. Ottho CommV is niet gehouden tot de nakoming van contractuele verplichtingen waarvan de uitvoering onmogelijk geworden is. In elk geval kan Ottho CommV niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet-nakomen van haar contractuele verplichtingen of daaruit voortvloeiende schade van de Klant als gevolg van oorlogen en hun gevolgen, stakingen, pandemieën of gelijkaardige, gehele of gedeeltelijke stagnatie van het vervoer (file), noodweer of andere meteorologische toestanden die uitvoering verhinderen, problemen in de toeleveringsketen, elektriciteits- en telecommunicatiestoornissen, bedrijfsstoornissen, wanprestaties en/of overmacht van haar leveranciers, die allen als overmacht gelden.

  • 8.2. Bij overmacht worden de verplichtingen van Ottho CommV opgeschort. In dat geval is zij enkel verplicht te leveren, dan wel haar andere verbintenissen uit te voeren, van zodra dit redelijkerwijze mogelijk is. Indien de overmachtssituatie langer duurt of dreigt te duren dan de periode bepaald voor de uitvoering van diensten, heeft Ottho CommV het recht om de overeenkomst onmiddellijk te ontbinden, zonder een voorafgaand beroep op een rechter en zonder enige schadeloosstelling. Deze ontbinding dient schriftelijk te gebeuren door middel van postbericht, e-mail, SMS of direct-messaging bericht. In zo’n geval zal Ottho CommV recht hebben op de betaling door de Klant van alle reeds geleverde goederen of diensten en van de kosten die reeds gemaakt werden met het oog op de toekomstige uitvoering van de overeenkomst.

9. Aansprakelijkheid

  • 9.1. Ottho CommV is niet aansprakelijk voor schade aan eigendommen van de Klant-ondernemer, behoudens in geval van opzet, fraude of bedrog in hoofde van Ottho CommV of diens aangestelden.

  • 9.2. Ottho CommV is niet aansprakelijk voor schade aan eigendommen van de Klant-consument, behoudens in geval van opzet, fraude, bedrog of zware fout in hoofde van Ottho CommV of diens aangestelden.

  • 9.3. In geen geval kan Ottho CommV aangesproken worden voor onrechtstreekse schade zoals, maar niet beperkt tot, het verlies van inkomsten, verlies van contracten, beperking van rendement of elke andere soort gevolgschade of indirecte schade, zowel aan de Klant als aan derden.

  • 9.4. In geen geval is Ottho CommV aansprakelijk voor schade aan het voertuig van de Klant ten gevolge van gebrekkig onderhoud, onvolledige instructies of gebreken inherent aan het voertuig. Ottho CommV is evenmin aansprakelijk voor schade ten gevolge het ontbreken van vereiste documenten of verzekeringen of het niet melden van de diensten bij de verzekeraar.

  • 9.5. Het totale bedrag van de aansprakelijkheid van Ottho CommV tegenover de Klant omwille van schade, ongeacht de herkomst ervan, wordt voor elke gebeurtenis of reeks van samenhangende gebeurtenissen, beperkt tot de prijs incl. BTW die betaald is aan Ottho CommV op basis van het contract van diensten waarvan de niet-uitvoering de enige oorzaak van de schade is. Deze bepaling geldt niet voor het overlijden of letselschade berokkend door toedoen van Ottho CommV aan een Klant-consument.

  • 9.6. De Klant is aansprakelijk voor alle schade aan de eigendommen of letselschade aan aangestelden van Ottho CommV ten gevolge van onveilig of onzorgvuldig gedrag van passagiers tijdens de vervoersdiensten.

10. Beëindiging van de overeenkomst

  • 10.1. Indien de Klant de opdracht annuleert of beëindigt voorafgaand aan of tijdens de uitvoering van de diensten, zal de Klant gehouden zijn de reeds gemaakte kosten en reeds uitgevoerde diensten te vergoeden. Deze vergoeding wordt vermeerderd met een vergoeding gelijk aan 30% van de prijs van de opdracht, incl. btw. Deze vergoeding wordt verhoogd naar 50% van de prijs indien de annulatie minder dan 96 uur voor het aanvangen van de opdracht gebeurt en naar 75% indien de annulatie minder dan 72 uur voor het aanvangen gebeurt. Indien de annulatie minder dan 48u voor het aanvangen van de opdracht gebeurt, bedraagt de vergoeding 100% van de prijs.

  • 10.2. Indien Ottho CommV de overeenkomst zelf annuleert of beëindigt, of de overeenkomst door diens toedoen wordt beëindigd, zal de Klant-consument recht hebben op eenzelfde vergoeding ten laste van Ottho CommV.

  • 10.3. Overeenstemmend met art. VI.53, 12° WER kan de Klant-consument geen beroep doen op het herroepingsrecht om de overeenkomst betreffende vervoer te herroepen.

  • 10.4. Ottho CommV houdt zich het recht voor om de overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen in geval van faillissement, kennelijk onvermogen, toelating tot de collectieve schuldenregeling, aanvraag gerechtelijke reorganisatie alsook bij om het even welke ingrijpende wijziging aan de juridische toestand van de Klant-ondernemer.

11. Intellectuele eigendomsrechten

  • 11.1. De Klant erkent expliciet de volledige eigendom van Ottho CommV van de merknaam Ottho CommV, de handelsnaam Ottho CommV, de domeinnaam Ottho.be en de auteurs- en andere intellectuele rechten op de naam, het logo en de grafische branding van Ottho CommV, alsook op de inhoud van de website www.ottho.be.

12. Vertrouwelijke informatie en persoonsgegevens

  • 12.1. De partijen zullen persoonsgebonden gegevens enkel voor wettelijk toegestane doeleinden verwerken, gebruiken of stockeren met inachtneming van de toepasselijke wetgeving.

  • 12.2. De partijen zullen alle informatie, mondeling of schriftelijk verkregen, in gelijk welke vorm ook, waarvan redelijkerwijze aangenomen kan worden dat zij vertrouwelijk is, strikt vertrouwelijk behandelen en deze niet bekendmaken aan derden zonder de voorafgaande, uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de andere partij tenzij in geval dit verplicht is door de wet of gerechtelijke instanties. In dit laatste geval zal de bekendmakende partij de andere partij onmiddellijk inlichten.

13. Elektronische facturatie

  • 13.1. De originele facturen van Ottho CommV zullen elektronisch aangeleverd worden via het van de Klant verkregen e-mail adres.

14. Geschillen en toepasselijk recht

  • 14.1. De Algemene Voorwaarden worden beheerst door en zijn opgesteld krachtens Belgisch recht. De toepassing van het Weens Koopverdrag van 11 april 1980 wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

  • 14.2. In geval van geschil zijn enkel de rechtbanken van het rechtsgebied Antwerpen bevoegd.

Neem plaats.
Wij zorgen voor je.

Of je nu zorgeloos op reis wil vertrekken, je corporate relaties door professionals wil laten vervoeren of gebruik wil maken van een privé-chauffeur. OTTHO bied je een waaier aan vervoersoplossingen. Onze chauffeurs brengen jouw van A tot Z. Neem plaats en maak je klaar voor een rit in stijl, alle comfort & veiligheid. 

Je rit boeken?

Services

  • Je vertrekt op vakantie, maar wil liever niet zelf met de wagen naar de luchthaven? Geen probleem. OTTHO brengt je graag naar de luchthaven en pikt je bij terugkomst terug op. Zo vertrek jij zorgeloos vakantie. Laat je vakantie meteen goed starten en laat OTTHO je richting luchthaven vervoeren. Het enige wat jij nog hoeft te doen is je bagage inpakken…

  • Wens je gebruik te maken van een privé-chauffeur voor een zakenrit of voor een persoonlijke aangelegenheid? OTTHO staat voor je klaar. Onze chauffeur pikt je op waar je wil en wacht je gewoon op nadat je klaar bent. Handig, niet?

  • Organiseer je een evenement, maar ligt de parking ver van de ingang? OTTHO zorgt voor een vlotte shuttledienst die je gasten vlot van parking naar event brengen. Uiteraard geldt dit ook voor shuttlediensten van je event naar een hotel of de luchthaven.

  • Wilt je extra cachet geven aan je evenement? Maak dan gebruik van onze valet parking service. De gasten rijden tot aan de deur waar ze de sleutel overhandigen aan ons team. Wij parkeren met plezier de wagen, terwijl je gasten geen nodeloze afstanden moeten afleggen. Ook bij vertrek wordt de wagen netjes voorgereden. Als dat geen leuke service is?

  • Krijgt je bedrijf een zakenrelatie op bezoek en wil je deze graag in comfort en stijl laten vervoeren? OTTHO kent de wereld van het zakelijk personenvervoer als geen ander. Reken op ons om je zakenrelatie op een professionele manier van A naar Z te brengen. Zo maak jij vanaf het eerste moment dé professionele indruk die je wenst en genieten je gasten van een zorgeloze vervoersoplossing. 

  • Wil je op je huwelijk graag in klasse arriveren? OTTHO heeft verschillende wagens ter beschikking die ervoor zorgen dat jouw grote dag net die extra touch krijgt. Ben je op zoek naar iemand om dat belangrijke pakje of document op de juiste plaats te krijgen? Bij OTTHO helpen we je graag verder. Wil je meer weten over onze specifieke mobiliteitsoplossingen? Neem zeker contact op, we werken graag een oplossing op maat voor je uit.

Elke rit in stijl, comfort & veiligheid.